-Πείτε μας λίγα λόγια για το δημοτικό σχήμα σας;

Το Φυσάει Κόντρα είναι παιδί της εποχής των μνημονίων. Εμφανίστηκε για πρώτη φορά στις δημοτικές εκλογές του 2014, ως απότοκο σημαντικών προσπαθειών της περιόδου 2010-2014 να συσπειρωθεί τοπικά και να δράσει ο κόσμος που αγωνίζονταν ενάντια στα μνημόνια και τις σκληρές νεοφιλελεύθερες πολιτικές. Το Φυσάει Κόντρα βρήκε ζωτικό χώρο να υπάρξει και να κάνει τα πρώτα του βήματα όχι μόνο λόγω των ενεργών αντιθέσεων, ούτε μόνο εξαιτίας του πολύτιμου αρχικού δυναμικού που συσπείρωσε αλλά και εξαιτίας των πολιτικών ανεπαρκειών της υπόλοιπης αριστεράς στη πόλη μας. Το Φυσάει Κόντρα παρότι στα πρώτα χρόνια ύπαρξής του η συμμετοχή σε αυτό αγωνιστών της ΑΝΤΑΡΣΥΑ ήταν συντριπτική, επέλεξε ως βασικό ιδρυτικό συστατικό στοιχείο να αποτελεί μια ενωτική πολιτική μορφή ενότητας με στίγμα ριζοσπαστικό, αριστερό, αντιμνημονιακό, αγωνιστικό και συνειδητά απόφυγε επιλογές που θα το όριζαν ως τμήμα ή ως προέκταση αποκλειστικά της αντικαπιταλιστικής λογικής στα αυτοδιοικητικά. Η στόχευση αυτή ήταν που επέτρεψε στο Φυσάει Κόντρα από το 2015 και μέχρι το δρόμο για τις εκλογές του 2019 να πραγματώσει τη διεύρυνση του με τη συμμετοχή πλήθους αγωνιστών που αποχώρησαν το 2015 από το ΣΥΡΙΖΑ και την τοπική – αυτοδιοικητική του έκφραση γεγονός που ολοκληρώθηκε τα επόμενα χρόνια μέχρι και σήμερα όπου το Φυσάει Κόντρα είναι ένα από τα λίγα δημοτικά σχήματα πανελλαδικά που με όρους πολιτικής γεωμετρίας συσπειρώνει το σύνολο των οργανωμένων αντιλήψεων της ριζοσπαστικής αριστεράς και πλήθος ανένταχτων αγωνιστών. Ταυτόχρονα με τη πολιτική του διεύρυνση, από το 2019 και μετά το Φυσάει Κόντρα πήρε μια σειρά από επιλογές με στόχο την διεύρυνση της κοινωνικής του απεύθυνσης, τη γείωσης και την απόπειρα ουσιαστικής εδραίωσης στη περιοχή. Οι καρποί αυτής της προσπάθειας είναι που μας κάνουν αισιόδοξους για το αποτέλεσμα της εκλογικής μάχης της 8ης Οκτωβρίου στις οποίες το σχήμα κατέρχεται με επικεφαλής τον Παναγιώτη Αντωνίου.

-Ποια θεωρείτε κύρια προβλήματα της πόλης σας;

Στην Αγία Παρασκευή οι παλαιότερες δημοτικές αρχές δεν φρόντισαν να διαθέτει επαρκείς χώρους για κοινωνική υποδομή, για πολιτισμό και αθλητισμό. Με αποτέλεσμα σήμερα να υπάρχει σοβαρό πρόβλημα έλλειψης σχολικής στέγης κυρίως στη προσχολική βαθμίδα, σημαντικό έλλειμα χώρων ψυχαγωγίας, πολιτισμού και άθλησης αλλά και οργανωμένων δομών για όλα αυτά. Πατώντας σε αυτό το έλλειμα, βρίσκει έδαφος η ιδιωτική πρωτοβουλία, πρόβλημα που στη πόλη μας έχει δυσανάλογες με άλλες περιοχές διαστάσεις. Η Αγία Παρασκευή είναι μια πόλη που εξαιτίας της ύπαρξης εντός της περιοχής της του Γαλλικού Λυκείου, του Αμερικάνικου Κολλεγίου και της Νατοϊκής Ναυτικής Διοίκησης Ανατολικής Μεσογείου, προσελκύει για κατοίκηση διαχρονικά εντός της, μεγάλο μέρος ξένων αντιπροσωπειών με τις οικογένειες τους. Το γεγονός αυτό με τη σειρά του, συμπαρασύρει προς τα πάνω τις αξίες γης και έχει με τα χρόνια δημιουργήσει μία νομενκλατούρα ιδιοκτητών που νέμονται τα αποτελέσματα αυτής της κατάστασης. Η δυναμική αυτή ορίζει και τους ισχυρούς της πόλης και ταυτόχρονα σε μεγάλο βαθμό και τις προτεραιότητες της εκάστοτε δημοτικής αρχής. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι οι δημοτικές αρχές που εναλλάσσονται τα τελευταία χρόνια στη πόλη μας να στερούνται σχεδίου και οράματος για την πόλη και τους κατοίκους της, που να μπορεί να ικανοποιεί τις ανάγκες της πλειοψηφίας αυτών και να υπερβαίνει ένα μονότονο πλάνο αστικών αναπλάσεων με στόχο την περεταίρω επέκταση των εμπορικών δραστηριοτήτων και δραστηριοτήτων εστίασης. Η Αγία Παρασκευή δεν είναι εργατούπολη αλλά δεν είναι και αποκλειστικά τόπος κατοικίας νεόπλουτων που νέμονται υψηλά ενοίκια. Είναι στη πλειοψηφία της τόπος κατοικίας ανώτερων μικροαστικών στρωμάτων με συγκεκριμένες κοινωνικές ανάγκες που με δυσκολία βρίσκουν ανταπόκριση. Είναι επίσης τόπος κατοικίας με αρκετή νεολαία που επίσης δυσκολεύεται να βρει στα προγράμματα των κυρίαρχων δημοτικών παρατάξεων και στην δράση των δημοτικών αρχών των τελευταίων ετών κάτι που να την αφορά.

-Ποιές είναι οι βασικές δράσεις και παρεμβάσεις που έχετε κάνει ως δημοτική κίνηση;

Το Φυσάει Κόντρα σε όλη την περίοδο από το 2019 έως σήμερα ήταν παρόν με τη γνώμη του αλλά και τη μαζική του παρέμβαση εντός και εκτός δημοτικού συμβουλίου σε όλα τα ζητήματα που άνοιξαν στη πόλη. Με μια απλή αναδρομή στο portal του σχήματος https://fysaeikontra.wordpress.com/ μπορεί να δει κανείς το σύνολο των θεμάτων με τα οποία καταπιαστήκαμε. Προεξάρχουσα μεταξύ όλων ήταν η με νικηφόρα έκβαση συμβολή μας στο να εμποδιστεί το σχέδιο καταστολής της κυβέρνησης και της απερχόμενης διοικητικής αρχής για την βίαιη εκδίωξη της νεολαίας από την πλατεία του Αη. Γιάννη και αλλαγής του χαρακτήρα της σε μια ακόμα πλατεία γεμάτη τραπεζοκαθίσματα και υπόγειο πάρκινγκ. Εξίσου σημαντική μάχη θεωρούμε τη συμβολή μας στη διεκδίκηση του γονεικού κινήματος και άλλων φορέων της πόλης μας ώστε το ΟΤ 119 (πρώην Εκπαιδευτήρια Μακρή) να γίνει ο τόπος στον οποίο θα κατασκευαστεί το νέο δημοτικό σχολείο της πόλης και θα ακυρωθούν πλάνα το οικόπεδο να περάσει για εκμετάλλευση από φορείς της ιδιωτικής εκπαίδευσης που το εποφθαλμιούν. Όσον αφορά στην περίοδο μετά τις εκλογές του Οκτώβρη εκτιμούμε ότι έχουμε μπροστά μας δύο πολύ σημαντικές μάχες. Η μία αφορά το κτήμα Σιστοβάρη, έναν από τους τελευταίους διαθέσιμους ελεύθερους χώρους στο κέντρο της πόλης μας έτσι ώστε αυτός να μην παραδοθεί εκ νέου στα ιδιωτικά συμφέροντα της νύχτας για εκμετάλλευση αλλά να χρησιμοποιηθεί για να καλύψει υπαρκτές ανάγκες όπως για τη δημιουργία παιδικού σταθμού, πολιτιστικού κέντρου νεολαίας, πνευματικό κέντρο του Δήμου διατηρώντας το μεγαλύτερο μέρος του οικοπέδου ως χώρο πρασίνου. Η δεύτερη αφορά στην απόκτηση της Βίλας Ιόλα από τον Δήμο και τη προσπάθεια που θα κάνουμε να αποτραπεί η στόχευση να μετατραπεί σε ένα λειτουργών με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης υπερτοπικού χαρακτήρα και παράλληλα σε ένα χώρο κλειστό και απρόσιτο προς τις ανάγκες της πόλης και των κατοίκων της.

-Ποια θεωρείτε ότι είναι η συμβολή δημοτικών σχημάτων σαν το δικό σας στην ευρύτερη υπόθεση της ανασυγκρότησης και ανασύνθεσης της ριζοσπαστικής Αριστεράς;

Τόσο σε ουσιαστικό, όσο και σε συμβολικό επίπεδο νομίζω ότι μαζικά και ενωτικά εγχειρήματα όπως το Φυσάει Κόντρα μπορούν ταυτόχρονα να πραγματώνουν με πολύ πιο αποτελεσματικό τρόπο το σκοπό ύπαρξής τους και συνάμα να αποτελούν ως μεθοδολογία πυξίδα – φάρο για τον υπόλοιπο κόσμο της Ριζοσπαστικής Αριστεράς. Για αυτό τον λόγο έχει διπλή σημασία και η ενίσχυση του αλλά και η δυνατότητα παρά τις δυσκολίες που θέτει ο νόμος Βορίδη, να καταφέρει να εκλέξει τελικά δημοτικό σύμβουλο και στην επόμενη περίοδο. Στο Φυσάει Κόντρα θεωρούμε κρίσιμη την αναγκαιότητα συντονισμού των αυτοδιοικητικών σχημάτων ιδιαίτερα όταν υπάρχει επίδικο που υπερβαίνει τα όρια της πόλης και αναγκαιότητα συντονισμένης κινηματικής απάντησης από όσο το δυνατόν περισσότερες δυνάμεις. Για το Φυσάει Κόντρα όμως, ο συντονισμός αφορά το σύνολο των αριστερών, ριζοσπαστικών, αγωνιστικών σχημάτων που υπάρχουν και όχι διάφορα υποσύνολα αυτών που ενώνονται γύρω από μία διακήρυξη αυξημένου επιπέδου πολιτικής συμφωνίας. Είναι εύκολα αντιληπτό, ότι η σημερινή κακή κατάσταση στην Ριζοσπαστική Αριστερά και η ειδικά η έλλειψη φορέα - μετώπου που να συγκεφαλαιώνει στο επίπεδο της πολιτικής, θέτει αντικειμενικό όριο και στην περεταίρω πολιτική ενδυνάμωση και μακροημέρευση του Φυσάει Κόντρα. Η λύση του γενικότερου προβλήματος, της κρίσης που χαρακτηρίζει πολιτικά τον χώρο της Ριζοσπαστικής Αριστεράς στις ημέρες μας, φαινομενικά μπορεί να υπερβαίνει το ορατό μας πεδίο ως μέλη του Φυσάει Κόντρα. Ωστόσο δεν είναι ακριβώς έτσι. Και δεν το θέτω στο εάν μας αφορά ή όχι, που προφανώς μας αφορά. Το θέτω για να υπογραμμίσω ότι μέσα από τον τρόπο που λειτουργούμε στο Φυσάει Κόντρα, ενωτικά, μαζικά αλλά και με σαφές στίγμα και στόχευση, ίσως σε τελική ανάλυση κερδίζουμε το αποκλειστικό προνόμιο να μπορούμε να διακρίνουμε το σωστό από το λάθος. Το πότε μία γραμμή κερδίζει και πότε χάνει. Και αυτή την αποτίμηση πάνω στη δράση του Φυσάει Κόντρα όταν καταφέρνουμε να την κάνουμε από κοινού όλες οι οργανωμένες αντιλήψεις που συμμετέχουν σε αυτό, μας παρέχει δυνητικά την δυνατότητα να κάνουμε στη συνέχεια τις αναγκαίες υπερβάσεις για να μπορούν προχωρήσουν τα πράγματα και στο πολιτικό επίπεδο. Έτσι νομίζω βάζουμε το δικό μας μικρό λιθαράκι από την Αγία Παρασκευή για να αναστραφεί το σημερινό κλίμα υποχώρησης και αποσυγκρότησης.